باتوجه به این که تکنولوژی های روز دنیا در حال پیشرفت می باشند،عده ایی برای توسعه ی کسب و کارشان تجهیزات شبکه میخرند .پس از خرید این تجهیزات بسیاری از کاربران سوالی به ذهنشان می آید که عمر مفید تجهیزات شبکه چقدر می باشد و برای افزایش این طول عمر چه کارهایی مفید است؟

یکی از مشکلات بزرگی که برای کاربرانی که با شبکه های بزرگ سر و کار دارند این است که همیشه باید خود را بروز نگه دارند و همیشه باید با پیشرفت تکنولوژی خود را همراه کنند.

برای پاسخ به این سوال عده ایی از کارشناسان معتقد اند که برخی از این تجهیزات بعد از گذشت شش ماه از بین می روند و کاربران باید تجهیزات جدید تری را خریداری کنند.اما بعضی از کارشناسان گفته ی آن ها را اشتباه می دانند و به گفته ی آن ها عمل نخواهند کرد.در این مطلب با ما همراه باشید تا عمر مفید تجهیزات شبکه  و راه های افزایش عمر مفید تجهیزات شبکه را شرح دهیم .

عمر تجهیزات شبکه تفاوت هایی دارد.به عنوان نمونه ممکن است این تجهیزات در شبکه هایی شش ماه کار کند.ولی همین تجهیزات ممکن است در شبکه های دیگر 10سال عمر مفید داشته باشد.بنابراین عمر مفید تجهیزات شبکه به نحوه ی استفاده شما و هم چنین نحوه مراقبت شما بستگی دارد.

تجهیزات شبکه به دلیل گران بودن آن ها برای ما قابل اهمیت هستند،بنابراین برای بالا بردن عمر مفید آن ها می بایست مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه سه مورد از اقدامات مهم را بیان میکنیم.

عمر مفید تجهیزات شبکه

به روز کردن تجهیزات شبکه

یکی از این کارهایی که باعث افزایش عمر مفید تجهیزات شبکه میشود،  به روز کردن برخی تجهیزات دیگر شبکه است. به روز کردن برخی از تجهیزات میتواند باعث افزایش طول عمر سایر تجهیزات شود.

ین عوامل باعث شده است بسیاری از کاربران با مشاوران تجهیزات شبکه صحبت کنند.اولین صحبتی که اکثر این کاربران با مشاوران در میان می گذاردند این است که سیستم و تجهیزات ما به خوبی در حال کار است و نیازی به تعویض کردن و به روز کردن این نوع تجهیزات نداریم.اصلا چراباید این تجهیزات را با توجه به این که به خوبی عمل می کنند را تعویض نماییم.

چرا باید تجهیزات شبکه خود را به روز کنیم؟

بسیاری از کارشناسان در پاسخ به این سوال جواب های زیر را می دهند:

بروز کردن تجهیزات شبکه به امنیت شبکه کمک میکند . گاهی برخی از تجهیزات قدیمی باید تعویض شوند تا عمر مفید تجهیزات جدیدی که در یک شبکه کار میکنند به مخاطره نیاندازند.

مسائل امنیتی:

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل برای بروز کردن تجهیزات شبکه مسائل امنیتی می باشد.این امر تاثیر بسزایی بر روی عمر مفید تجهیزات شبکه دارد. شرکت هایی که تجهیزات خود را بروز نمی کنند بیشتر از شرکت هایی که تجهیزات شبکه خود را بروز نمی کنند مورد تهاجم امنیتی قرار می گیرند.در دنیای امروزی با توجه به این که عده ایی فایل های مخرب بسیاری برای انواع سرور ها و شبکه ها ارسال می کنند،در صورت نداشتن امنیت کامل در برابر این مخرب ها ممکن است صدمات غیر قابل برگشتی به تجهیزات شما وارد شود.

بسیاری از محققان در این زمینه تحقیق کرده اند که مکان هایی که دارای تجهیزات جدیدتری می باشند عمر مفید تجهیزات شبکه شان بیشتر از کسانی است که در این زمینه خود را به حالت قدیم نگه داشته اند می باشد.

بنابر این قرار گرفتن در معرض فایل های مخرب می تواند برای سیستم شما هزینه های هنگفتی را ایجاد نماید.

سعی کنید برای بالا بردن عمر مفید سیستم تان از کارشناسان آی تی کمک بگیرید.

مشورت کردن با کارشناسان آی تی:

سعی کنید قبل از این که اقدامی انجام دهید از کارشناسان آی تی کمک بگیرید بالاخره این کارشناسان از شما نسبت به این مسئله آگاهی بیشتری دارند.این کارشناسان با بررسی سیستم های شما سریعا نقاظ ضعف و قوت شما را با توجه به علمی که دارند متوجه خواهند شد.

کارشناسان پس از این که سیستم های شما را مشاهده کردند سریعا قسمت های فرسوده را از قسمت های جدید تر برای شما جدا خواهند کرد و به شما قسمت هایی را که باید مجددا به خرید بپردازید بیان می کنند.این کار باعث می گردد قسمت هایی که در آن ها ضعف وجود دارد و این ضعف ها به نقاط مثبت شما آسیب می رساند از بین برود. این کار کمک بزرگی به عمر مفید تجهیزات اکتیو شبکه شما می کند.

پاک سازی

سعی کنید سیستم و تجهیزات خود را به صورت دورانی و به صورت هر از گاهی با استفاده از دستمال خشک و یا با استفاده از دستگاه های وکیوم گرد وغبار های موجود را از بین ببرید.این کار باعث می گردد سرعت عملکرد این سیستم ها نسبتا بالاتر رود.پاک سازی این قسمت ها باعث می شود بخوبی هوا به این قطعات در جریان باشد و همراه سیستم شما خنک می گردد.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *