در مقالات گذشته برای شما به بررسی داکت های برق پرداختیم امروز در این مقاله به بررسی ترانکیگ های برق خواهیم پرداخت امیدواریم ما را تا انتهای این مطلب یاری نمایید.

برای بهتر فهمیدن این مفهوم ابتدا برای شما تعاریفی از این ابزار را در پیش داریم سپس به بررسی نکات دیگری از این محصول می پردازیم.

تراکینگ های برق معمولا باکس ها و یا محفظه هایی می باشند که می توان سیم ها و کابل های برق را در داخل آن نگه داری کرد.اما سوالی که به طور مکرر از فروشندگان ما پرسیده می شود این است که تفاوت ترانکیگ های برق با داکت های برق در چه چیزی می باشد.صبورباشید و تا انتها این مطلب را بخوانید و با خواندن این مطلب پاسخ خود را به راحتی خواهید گرفت.

امروزه با توجه به این که علم و دانش در همه ی جهات پیشرفت کرده است در همین موضوع نیز علم و دانش صدق می کند.استفاده از ترانکیگ های برق در صنعت ساختمان سازی تحولاتی را ایجاد کرده است که در همین مطلب نیز نکات مثبت در استفاده از ترانکیگ های برق را به شما توضیح خواهیم داد.

ترانکیگ ها به چه منظوری استفاده می شوند؟

تا به این جا تقریبا متوجه شدید که ترانکیگ ها چه ابزارهایی می باشند اما از این نوع ابزارها معمولا به چه منظوری استفاده می کنند.

تقریبا تمام ترانکیگ ها معمولا به شکل محفظه های در بسته ایی ساخته شده اند که در اندازه و سایز های مختلفی ساخته می شوند.

یکی از مواردی که این دسته از ابزارها در زندگی ما انسان ها کاربرد دارد این است که شما دیگر نیازی نیست برای احداث پریز و یا دو شاخه ایی جدید دیوار را شکاف دهید و در دل دیوار پریز یا دوشاخه قرار دهید استفاده از ترانکیگ های برق به همین منظور برای ما اهمیت دارد.

در بخش بعدی به مقایسه داکت ها و ترانکیگ ها خواهیم پرداخت.

تفاوت داکت با ترانکیگ

احتمالا مفهوم کلی این ابزارها را تا به اینجا به درستی متوجه شدید اما هر کدام از این محصولات دارای نقاط مثبت و نقاط منفی می باشند شما می بایست نقاط مثبت و منفی این ابزارها را بدانید تا بتوانید از این محصولات به خوبی استفاده نمایید.

معمولا داکت های برق حالت شکننده تری و مقاومت کمتری نسبت به ترانکیگ های برق در مقابل تنش ها دارند به همین منظور هر کدام از این ابزارها در جایی کاربرد دارند.

اکثر اوقات از داکت های برق در مکان هایی استفاده می کنند که تقریبا مسقف باشند و یا محیط هایی استفاده می شود که تقریبا خشک باشد اما در مقابل آن از ترانکیگ ها در قست هایی که با محیط های مرطوب ارتباط دارند نیز استفاده می کنند.

مورد اصلی دیگری را که در وجه مقایسه باید بدانید این است که با توجه به این که داکت های برق دارای اندازه های مختلفی هستند اما نمی توانید درون این محفظه ها را سیم ها و کابل های زیادی جای بدهید به همین منظور برای این که بخواهید حجم کمی از سیم ها و کابل ها را درون محفظه ایی قرار دهید که از دید و دسترسی خارج باشد می توانید از داکت های برق استفاده نمایید در غیر اینصورت می بایست از ترانکیگ های برق استفاده نمایید.

مورد دیگری که بسیار بسیار مهم می باشد این است که درون محفظه ی ترانکیگ ها نیز می توانید چند نوع مختلف سیم ها را انتقال دهید که همین موضوع باعث می شود استفاده از این نوع ابزارها برای ما کاربردی باشد.

معمولا داکت ها در مقابل آتش سوزی مقاومت زیادی ندارند و بعد از مدتی کوتاه بعد از آتش سوزی دچار ایراد و صدمه می شوند اما ترانکیگ های برق معمولا مقاومت بیستری از داکت ها در برابر آتش سوزی از خود نشان می دهند.

در این مطلب برای شما ترانکیگ های برق را به طور دقیق توضیح دادیم امیدواریم این مطلب برای شما به اندازه کافی اموزنده و مهم باشد برای خرید کابل شبکه و ترانکیگ می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *