بسیاری از کاربران ممکن است خواستار تنظیم مودم روتر TP-LINK باشند.در این مقاله آموزش گام به گام تنظیم مودم روتر TP-LINK را به صورت دقیق به شما خواهیم داد.و به کاربران کمک میکنیم تا مودم خانگی خود را به طور کامل و دقیق تنظیم نمایند.

قبل از تنظیم مودم و یا روترتان می بایست ابتدا مودم خود را ری استارت نمایید.در پشت مودم های تی پی لینک دکمه ی کوچکی وجود دارد که می توانید آن را برای چند ثانیه نگه دارید.

سپس با استفاده از تلفن همراه نیز می توانید این عمل را آغاز نمایید.برای متصل شدن به وای فایی که ری استارت کردید،پشت مودم های تی پی لینک رمز پیش فرضی برای مودم در نظر گرفته شده است که آن را در تنظیمات وای فای گوشی خود قرار دهید و فرآیند را آغاز نمایید.

گام اول:

اتصالات روتر خود را چک نمایید

قبل از متصل شدن به اینترنت،حتما اتصالات منتهی به روتر یا مودم خود را چک نمایید.

اتصالات روتر در همه ی برند ها کاملا یکسان می باشد.بنابراین کاربرانی به جز TP-LINKنیز می توانند مودم خود را تنظیم نمایند.

  • حتما اطمینان داشته باشید که فیش آداپتور برق به مودم متصل گردیده باشد.
  • کابلی برای اتصال به کامپیوتر یا مودم خود در اختیار داشته باشید.شما می توانید از کابل CAT6استفاده نمایید.برای خرید کابل لن کت 6 می توانید به این قسمت مراجعه نمایید.
  • قدم بعدی باید دو عدد سیم تلفن یا همان RJ11 خریداری نمایید.یک طرف سیم را به مودم و طرف دیگر آن را به اسپیلیتر(نویزگیر)متصل نمایید.سیم دیگر را به آن طرف اسپیلیتر و طرف دیگر را به تلفن متصل نمایید.توجه داشته باشید که یک سیم دیگر را باید در اختیار داشته باشید که برای اتصال مستقیم پریز تلفن به ورودی اصلی اسپیلیتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تنظیم مودم روتر Tp-Link

گام دوم:

وارد کردن آدرس IPمودم در مرورگر

پس از این که از اتصالات مودم اطمینان حاصل کردید،وارد قسمت مرورگر لپ تاپ یا کامیوترتان شوید.IP آدرس مودم خود را در قسمتURL وارد نمایید.سپس دکمه ENTER را فشار دهید.

 IP تقریبا همه ی مودم های TP-LINK،در حالت طبیعی 192.168.1.1 می باشد.

 IP روتر TP-LINK،در حالت پیش فرض 192.168.1.0یا192.168.1.1 می باشد.

پس از این قسمت صفحه ایی بار گذاری می شود که در آن جا باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.

در اکثر مودم های تی پی لینک این رمز عبور و نام کاربری admin می باشد.

گام سوم:

پس از این که صفحه بار گذاری شد همانند تصویر شما باید به قسمت RUN WIZARD مراجعه نمایید.

گام چهارم:

وقت محلی خود را تنظیم نمایید.کشور محل زندگی ما ایران می باشد. بنابراین،این قسمت را بر روی ایران قرار دهید.

گام پنجم:

برای تنظیم مودم روتر TP-LINK می بایست،طرز اتصال IPS خود را معین نمایید.این قسمت باید بر روی PPPoE/PPoA قرار گرفته شده باشد.

گام ششم:

تنظیم مودم روتر TP-LINK خود را انجام دهید.در ابتدا شما می بایست ابتدا نام کاربری و رمزعبوری که شرکت ارائه دهنده اینترنت در اختیار شما قرار داده است وارد کنید.توجه داشته باشیدکه Connection type را بر روی قسمتPPPoA VC-Mux قرار دهید.

گام هفتم:

در مرحله ی آخر تنظیم مودم روتر TP-LINK شما می بایست ابتدا نام وای فای wifi خود را در قسمتSSIDوارد نمایید و Broadcast SSID رابر روی گزینه yes قرار دهید و همچنینAuthentication Type را بر روی WPA-PSK قرار دهید.در آخر شما قسمت Encryptionرا بر رویTKIP/AESقرار دهید و در مرحله ی آخر می بایست در قسمتPre-Shared key رمز عبور وای فای خود را که می تواند مورد دلخواه شما باشد وارد نمایید.

در آخر بر روی دکمه next کلیک نمایید،با این کلیک تنظیم مودم روتر TP-LINK خود را ذخیره می نمایید.پس از این کار می توانید از مرورگر خود خارج شوید.

پس از ذخیره کردن اطلاعات شما می بایست مودم خود را خاموش و روشن نمایید.

برای این کار پشت مودم شما کلید پاور دارد که یک بار آن را فشار داده که خاموش شود دقت نمایید پس از 5ثانیه دوباره مودم خود را روشن نمایید.پشت بعضی از مودم ها دارای دکمه wps  می باشد که کارایی این دکمه به این شکل می باشد که شما گاهی اوقات تنها می خواهید با کابل به کامپیوترتان از اینترنت استفاده کنید سپس این دکمه را فشار می دهید،و با این کار وای فای مودم خاموش می گردد.

در این مقاله نحوه تنظیم مودم روتر TP-LINK را شرح دادیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *